شب های روشن

سال تولید: 1394-1390
سمت: تهیه کننده، کارگردان و مجری

این ویژه برنامه در شب‌های ماه مبارک رمضان  در قالب جنگی شبانه، با دعوت از افراد موفق در حوزه‌های فرهنگی و دینی  از شبکه دو پخش شد و همچنین در هر قسمت با یک کارشناس مذهبی درباره فضایل و رذایل اخلاقی به گفتوگو نشست.

  • تقدیر شده توسط معاونت سیما در جشنواره رمضان برای تهیه کنندگی بهترین برنامه در خصوص عفاف و حجاب
  • تقدیر شده توسط معاونت سیما در جشنواره رمضان برای تهیه کنندگی بهترین برنامه رمضان
  • تقدیر شده توسط معاونت سازمان  صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در امور سیما
  • تقدیر شده توسط ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران
  • تقدیر شده توسط مدیریت شبکه دو سیما.

 برنامه شبهای روشن در 30 قسمت 80 دقیقه‌ای با هدف پرداختن به سبک زندگی اسلامی تولید می‌شد و موضوعاتی مانند ترویج فضایل اخلاقی در ماه رمضان، سنت حسنه اطعام، کمک به نیازمندان و توجه به سنت حسنه صله رحم در ماه رمضان را مورد توجه قرار داده است. برنامه شب های روشن در فضایی صمیمانه با حضور مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، پدر و مادرها، جوانان و کودکان ضبط می‌شد تا در ماه مبارک رمضان اوقات خوشی را برای خانواده های شب زنده دار ایرانی رقم بزند. سفره‌های افطار ساده، سنت‌های خاص ماه مبارک رمضان، نجوای شبانه و رمضان در جبهه‌ها بخش‌های مختلف این برنامه ترکیبی را تشکیل می‌دهند. این برنامه در بخش «سفره های افطار ساده» ضمن احیای سنت‌های قدیمی ایرانیان سعی می‌کرد در کنار هم بودن خانواده های پر جمعیت را سر سفره افطار به نمایش بگذارد.

شبهای روشن با تهیه گزارش‌هایی از مناطق مختلف ایران، آداب و رسوم و سنت‌های خاص اقوام مختلف را در ماه مبارک به تصویر می‌کشید و در بخش «نجوای شبانه» به راز و نیاز با خداوند متعال می‌پرداخت. گفتگو با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس درباره آداب رمضان در جبهه‌ها نیز موضوع آیتم «رمضان در جبهه» بود.

تماشای شب های روشن

پخش ویدئو
پیام ابراهیم پور
همایش شیرخوارگان حسینی
نمایشگاه و همایش‌های نفت، گاز و پتروشیمی
اینجا ایران
فرش قرمز
پیام ابراهیم پور
دیدار در آفتاب
پابوس