مستند دهکده من

سال تولید: 1390
سمت: کارگردان و راوی

مستند دهکده من

مستندی 60 قسمتی است که با هدف حمایت از تولید ملی و در راستای تبیین شعار سال 1390، بخشی از دغدغه و چالش‌های کارآفرینان روستایی را به تصویر کشید. 

برخلاف تصور اکثریت مردم روستاها پتانسیل بالایی برای راه اندازی کسب و کار دارند. در سال‌های گذشته ‌عدم آگاهی از شرایط شغلی و راه‌های کسب درآمد در روستا، سبب شد که بسیاری از جمعیت روستایی با سودای اشتغال در مشاغل پردرآمد راهی شهرها شوند. اما امروزه آگاهی نسل جدید در مورد روش‌های کسب درآمد بیشتر شده است. راه‌های بسیار زیادی برای شروع یک کسب و کار موفق در دل روستاها وجود دارد که علاوه بر کار آفرینی و جذب نیروهای بومی می‌تواند پتانسیل بالایی جهت درآمد زایی داشته باشد. در واقع نوع نگاه و باورها هستند که باعث می‌شود در دل روستاها، شغل‌هایی با پتانسیل درآمدزایی بالا و تجارت‌های پرسود ایجاد کرد.

هدف از مستند دهکده من، حمایت از کسب و کارها و کارآفرینان روستایی است تا برخی از مشکلات و چالش‌ها و در عین حال پتانسیل‌های بالایی که در روستاها قرار دارد را به تصویر بکشد. از جمله مشاغل پردرآمد در روستاها می‌توان به کارهای تولیدی اشاره داشت. به طور مثال یکی از کارهایی که می‌تواند درآمد خوبی در اختیار شما قرار دهد کار تولید عسل و زنبور داری، گاوداری، کودهای حیوانی و همچنین می‌تواند با توجه به محصولات روستا، کارگاه‌های تولیدی مواد خوراکی متنوع ایجاد کرد. در برخی از روستاهای کشورمان پتانسیل تولید مواد خوراکی برای صادر کردن به شهرهای مختلف بسیار بالا است. به طور مثال میوه‌های فصل که می‌توان آن‌ها را به صورت تازه یا فرآوری شده تولید و به مشتریان در سایر نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه فروخت. 

تماشای مستند دهکده من

مستند منظر ماه-پیام ابراهیم‌پور
مستند منظر ماه
آیت الله مجتهدی
زندگینامه مراجع
پیام ابراهیم پور-جشنواره شیخ بهایی
جشنواره شیخ بهایی ۱۳۹۰
جشنواره شیخ بهایی 1389
جشنواره شیخ بهایی ۱۳۸۹
پیام ابراهیم پور-فیروزه
فیروزه
روز هشتم-پیام ابراهیم‌پور
روز هشتم