فصل دوم مسابقه کارآفرینی میدون

سال تولید: 1399
سمت: کاگردان

هدف مسابقه کار آفرینی میدون

برنامه میدون در حوزه اقتصادی، یک رقابت تلویزیونی استعداد یابی در بین کارآفرین هاست که با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا، در سه فصل مختلف طراحی شد و روی آنتن رفت. مسابقه میدون، چهار هدف فرهنگ ‌سازی، اطلاع رسانی، سرگرمی و آموزش را دنبال می‌کند. این مسابقه در تلاش است تا بساط رخوت و بی انگیزگی حاکم بر فضای کسب و کار را جمع کرده و بجای آن، بساط امید را پهن کند. به عبارت بهتر، میدون بدون محدودیت جنسی، سنی و..، بستری برای کسب و کارهای نو ایجاد کرده تا بتوانند هم خود را معرفی کنند و هم از پشتوانه مالی برخوردار گردند.

یکی از اصلی ترین دغدغه های تیم برنامه سازی، چگونگی ارائه ی این کسب و کارها بود؛ بطوریکه هم برای مخاطب عام جذاب باشد و هم جدیت کار را حفظ کند. این برنامه که یکی از هزاران حفره ی خالی صداوسیمای ایران؛ یعنی نپرداختن تخصصی به کارآفرینی را پر کرده است.


شیوه کار مسابقه میدون

علاقه‌مندان با ارسال رزومه و فیلم به سایت برنامه، کسب و کار نوپای خود را معرفی می‌کنند و درصورتی که استانداردهای لازم را داشته باشند به آن دعوت می‌شوند. شرکت‌کنندگان این برنامه در آغاز کار خود نیستند، آنها کسب‌وکار خود را تا مرحله‌ای به نتیجه رسانده و بیشتر به سرمایه احتیاج دارند. در این برنامه ۳ شرکت کننده راه یافته به هر قسمت به ارائه طرح خود می‌پردازند و کارآفرین برتر انتخاب می‌شود. در پایان هفته (در فصل اول) و ماه (در فصل دوم) با رأی مخاطبان، «کارآفرین برگزیده» از میان نفرات برتر برنامه‌ها انتخاب شده و برای تبدیل طرح منتخب به کار صنعتی به برگزیده وام اختصاص داده می‌شود.

تماشای فصل دوم مسابقه کارآفرینی میدون

مستند منظر ماه-پیام ابراهیم‌پور
مستند منظر ماه
آیت الله مجتهدی
زندگینامه مراجع
پیام ابراهیم پور-جشنواره شیخ بهایی
جشنواره شیخ بهایی ۱۳۹۰
جشنواره شیخ بهایی 1389
جشنواره شیخ بهایی ۱۳۸۹
پیام ابراهیم پور-فیروزه
فیروزه
روز هشتم-پیام ابراهیم‌پور
روز هشتم